november

Kettlebellsport trainer Certificatie (dag 1)

12 november 2017 @ 13:00 - 18:00
Eekboerstraat 28J Oldenzaal, Nederland
  • Dit evenement is voorbij.

Ben je geïnteresseerd hoe je tot in detail en veilig de kettlebell swing, snatch, clean, jerk en longcycle traint bij jouw atleten of sporters? Hoe alle regels, achtergronden en geheimen van de kettlebell sport wereld in elkaar steken. Of hoe je atleten kan voorbereiden op wedstrijden?

Volg dan deze 5-daagse opleiding tot Kettlebellsport Trainer! Deze is bedoeld voor trainers en atleten die zich technisch, theoretisch en praktisch willen verdiepen in kettlebell sport.

Kettlebellsport:
Bij kettlebell sport train je voor strength en endurance en veel herhalingen (150 – 200 reps). Training is gericht op tijd, 10 minuten, zonder de kettlebell(s) neer te zetten. De bewegingen (swing, clean, snatch en jerk) zijn allemaal dynamische oefeningen die op een cyclische wijze worden uitgevoerd. Hierdoor is de intensiteit van de training enorm!

Voor wie?
De opleiding is uitgebreid opgezet met als doel jou de benodigde theoretische kennis en best mogelijke methode aan te leren die direct resultaat oplevert; je sporters/atleten gaan beter en efficiënter bewegen, worden fitter en sterker en dit alles met veilig opgebouwde training. Ontdek hoe kettlebellsport een aanvulling kan zijn bij andere professionele sporten of trainingsmethoden, zoals bijvoorbeeld CrossFit, teamsporten, vechtsport of andere krachtsporten.

Ieder niveau, van beginner, gevorderd tot zeer ervaren kettlebell beoefenaar is welkom. Het is echter wel aan te raden om in aanraking te komen met de sport door je zoveel mogelijk in te lezen, een introductie workshop te volgen of een PT sessie te boeken bij een ervaren KSBN trainer. Twijfel je of het wat voor jou is? Neem gerust contact met ons op, dan denken wij met je mee!

Inhoud van de opleiding:

De volgende onderwerpen komen aan bod:
– Aanleren van de basisbewegingen (swing, clean, snatch & jerk)
– Veilig trainen en gevaren herkenning
– Fouten herkenning
– Correctie oefeningen, mobiliteitstraining en GPP
– Techniek variaties
– Theorie van de ‘perfecte’ beweging en leren aansturen
– Coaching: didactisch, prioriteiten stellen, que’s, etc..
– Coaching: programmering sporters en atleten
– Groepstraining
– Wedstrijdopbouw
– Wedstrijd reglementen

Naast de benodigde praktijk zal veel theorie behandeld worden. De theorie wordt gekoppeld aan voorbeelden uit de praktijk en zo gepresenteerd dat deze gelijk bruikbaar en toepasbaar is voor jou als trainer en atleet.

Het examen (op de 5e dag) bestaat uit de volgende vier onderdelen: een schriftelijke theorietoets, een mondelinge theorie toets, een praktijk beoordeling van eigen techniek en een praktijktoets waarbij jij andermans techniek beoordeelt.

Door wie wordt de training gegeven?

Naomi Kooiker, 2-voudig nederlands kampioen longcycle en hoofdtrainer van de Bond:

Naomi is hoofdtrainer bij de KSBN en in 2012 begonnen met kettlebell sport training geven bij Jaap’s Gym te Oldenzaal. Ze heeft zich snel ontwikkelt en is inmiddels ontpopt tot één van de beste kettlebell sport trainers van Europa. Dit is terug te zien aan de resultaten van Jaap’s Gyms kettlebell team; het team telt inmiddels 6 Nederlands Kampioenen en internationale medalisten! Naomi heeft verscheidene opleidingen gevolgd en cursussen gedaan op het gebied van kettlebell sport, het meest heeft zij geleerd van Richard de Jonge (oprichter DGSA) en Gregor Sobocan (voorzitter EGSA).

Amerikaanse topatleet en wereldrecordhouder Brittany van Schravendijk zij het volgende over Naomi: “Some of the most helpful Kettlebell Sport coaching I’ve gotten is from my friend Naomi Kooiker. She executes great technique and has an extremely sharp eye for pinpointing technical faults. Naomi has the experience of lifting and training at the professional level, coupled with a great natural coaching ability. In my opinion, Naomi is a great coach.”

Persoonlijke resultaten Naomi Kooiker
WK 2015: 8e plek, Snatch, Professionals, -68 klasse
WK 2014: 16e plek, Snatch, Amateurs, 68+ klasse
NK 2016: 3e plek, A-klasse LongCycle
NK 2015: 1e plek, A-klasse LongCycle
NK 2014: 2e plek, A-klasse Snatch
NK 2013: 1e plek, A-klasse LongCycle

Jaap van der Zand, eigenaar Jaap’s Gym:

Jaap is van nature al erg sterk. Ondanks dat, of misschien juist daarom, kan hij heel goed mensen coachen die (nog) niet zo sterk zijn. Hij weet heel goed hoe je bij het begin moet beginnen en welke stappen (progressies) daar allemaal achteraan komen. Hij is de mastermind achter de kracht en coördinatie trainingen van het team bij Jaap’s Gym. Hij gebruikt deze kennis van motorische vaardigheden, trainingsleer, mobiliteitstraining, revalidatietraining en veilig trainen om de opleiding op die gebieden aan te vullen.

Data:
De opleiding bestaat uit een 4-daagse intensieve opleiding met als afsluiting op de 5e dag een examen.

De data zijn:
– Zondag 12 november van 13:00 – 18:00
– Zondag 26 november van 13:00 – 18:00
– Laatste twee dagen worden samen gepland voor in Januari/Februari.

Prijzen:
De kosten voor deze opleiding inclusief begeleiding materiaal én het examen zijn: € 747,-
€ 700,- voor leden van de KSBN.
Prijzen zijn inclusief BTW.

Locatie:
Jaap’s Gym
Nijverheidstraat 66a, Oldenzaal (direct gelegen aan de A1)

Aanmelden:
Aanmelden kan direct via kettlebell@knkf.nl of naomikooiker@gmail.com . Graag ontvangen we dan jouw voornaam, achternaam en telefoonnummer.

Meer informatie:
Neem contact met ons op via Facebook PM, email (kettlebell@knkf.nl) of bel (0627867350).

Date: 12 november 2017
Time: 13:00 - 18:00