december

SAP-cup Kettlebell Classic 2017

10 december 2017
  • Dit evenement is voorbij.

Deze wedstrijd vind plaats tijdens het S.A.P. weekend. Dit is een krachtsport evenement waar duizenden toeschouwers op af komen om de verschillende krachtsporten in actie te zien. Onder andere het NK powerlifting, een crossfit wedstrijd, een calysthenics wedstrijd, sterkste man en natuurlijk is het ook het grootste amateur bodybuilding evenement van Nederland.
We hopen dat je er bij bent, om de competitie aan te gaan en onze fantastische sport te demonstreren!

This competition will be held during the S.A.P. weekend. This is a strength sport event that attracts thousands of visitors excited to watch all the strength sports in action. Besides the kettlebell classic there will also be the dutch national championship in powerlifting, a crossfit competition, a callisthenics competitions, a strongman competition and of course the biggest amateur bodybuilding competition in the Netherlands.
We hope to see you there, to compete and to showcase our great sport!

Onderdelen/Disciplines
Mannen/Men: biathlon / longcycle
Vrouwen/Women: snatch / OALC

Kettlebell gewichten / weights
Mannen/Men: 16-20-24
Vrouwen/Women: 12-16-20

Lichaamsgewicht categorieën / Bodyweight classes
Mannen/Men: -95 and 95+
Vrouwen/Women: -68 and 68+

Medailles/Medals
Medailles worden uitgereikt aan alle categorieën, MAAR als er minder dan 5 deelnemers in een klasse zitten zal deze worden gecombineerd met de klasse erboven of onder tot er wel 5 deelnemers zijn. Wanneer er gecombineerd wordt zal de Koehorst-formule gebruikt worden om de winnaar te bepalen.
Winners will be determined for all classes (medals for 1st, 2nd & 3rd place), BUT bodyweight  classes AND kettlebell weight classes will be combined until at least 5 competitors per class. When competitors are combined in this way the Koehorst-formula will be used to determine the winner.

Geen jeugd of veteranen. No Junior or Veteran.

Niet-leden / Non-members KSBN: 20 euro
Leden/Members KSBN: 5 euro

Aanmelden/Registration
Stuur een email met jou gegevens (naam, team, coach, leeftijd, onderdeel, kb gewicht) naar kettlebell@knkf.nl
Send an email with your data (name, team, coach, age, discipline, kb weight) to kettlebll@knkf.nl

Bonus! TEAM RELAY
In teams van drie zullen we kijken wie het meest jerks kunnen doen. Mannen gebruiken 24kg en vrouwen 16kg. Elk teamlid lift drie minuten lang. De meeste reps bepalen de winnaar! Teams hoeven zich niet van te voren te melden, deze mogen nog op de dag zelf worden gevormd.
In teams of three we will see who can do the most jerks. Men will use 24kg, women will use 16kg. Each team member lifts for three minutes. The most reps will decide the winner! Teams don’t have to register in advance, it is possible to form a team on competition day.

Maar, maar, maar, ik wou graag….
.. als man alleen snatchen of als vrouw dubbel jerk/longcycle doen? Dat snappen we heel goed! Om de competitie wel een competitie te houden willen we het aantal onderdelen beperken, maar zit er voor jou echt niets bij dat bij jou smaak/lange termijn doelen past? Dan kun je buiten de competitie om een set draaien met een onderdeel en gewicht naar keuze.

Date: 10 december 2017
Evenement Categorie: