De KSBN houdt uitslagen en data van wedstrijden bij. Het doel hiervan is competitie onderling te stimuleren (Nederlandse Records), prachtige prestaties te eren (lijst met Nederlandse Kampioenen en Internationale uitslagen) en vooral ook om voor mensen van elk niveau, van beginnend tot gevorderd, een doel te geven om naar toe te trainen (Ranking).

Ranking
De ranking van de KSBN begint bij rank 3 (bewijs dat je de basis goed onder de knie hebt) en loopt door tot de titel “Master of Sport”, wat vergelijkbaar is met de “black belt” in vechtsporten. Stapsgewijs kunnen atleten zich omhoog werken in rank en worden hun resultaten hier geregistreerd. Het ranking systeem wordt ook gebruikt om te bepalen wie er in aanmerking komen voor deelname aan grote wedstrijden zoals het NK, EK of WK.

Nederlandse Records
Voor alle disciplines die deel uit maken van het internationale aanbod én het aanbod op het NK worden hier records bijgehouden. De records beginnen vanaf het instap kettlebell-gewicht voor het NK en gaan vervolgens in stappen van 4kg omhoog. Hoewel er in Nederland op wedstrijden nog geen gewichtsklassen worden gebruikt, worden records wél opgedeeld in gewichtsklassen om beter aan te sluiten op het internationale strijdtoneel. Om te garanderen dat records daadwerkelijk iets betekenen en niet uitgedeeld worden omdat iemand de enige in zijn of haar klasse is, is per klasse een minimum aantal herhalingen ingesteld.

Nederlands Kampioenen
Het Nederlands Kampioenschap, dé belangrijkste wedstrijd van het jaar! Uitslagen zijn uiteraard terug te vinden op de evenementen pagina en op de home pagina, maar degenen die het goud mee naar huis mochten nemen verdienen het om goed gevonden te kunnen worden. Vandaar deze lijst met een overzicht van wie deze eer toekomt. Hoewel de behaalde resultaten elk jaar met grote sprongen vooruit gaan willen wij eer blijven doen aan de pioniers van deze sport. Daarom houden wij van elk jaar bij wie welke discipline heeft gewonnen en zich daarmee terecht Nederlands Kampioen heeft mogen noemen.

Internationale Uitslagen
Alleen al kwalificeren om deel te mogen nemen aan internationale wedstrijden is een hele prestatie opzich. Daarom worden alle resultaten van Nederlanders die meedoen aan EK of WK hier bijgehouden. Ook internationaal groeien de prestaties explosief, het kan daarom ook zijn dat je met een bepaalde score het ene jaar een podium plek het bemachtigd en het jaar daarop niet eens in de top 10 terecht komt. Dat maakt deze eerdere resultaten niet minder bewonderenswaardig.

Let op: om in aanmerking te komen voor records en rankings moet de atleet het resultaat hebben behaald bij een wedstrijd die op de kalender van de KSBN staat. Daarnaast is het altijd mogelijk om een verzoek in te dienen voor het erkennen van resultaten; het helpt hierbij om een video mee te sturen. Voor het registreren van Nederlandse records dient men een Nederlands paspoort te bezitten.