november

Nederlands Kampioenschap Kettlebell Sport 2021

14 november 2021 @ 10:00 - 18:00
  • Dit evenement is voorbij.

Nederlands Kampioenschap Kettlebell Sport 2021

Zondag 14 november 2021

CrossFit Duketown
Rietwaard 11
5236 WC ‘s-Hertogenbosch
Contactpersoon: Ferry van der Wal

Contact & Organisatie
Kettlebellsport Bond Nederland
E-mail: info@ksbn.nl
Jan-Hein van der Wiel (Vertegenwoordiger KSBN)
Naomi Kooiker (Vertegenwoordiger KSBN)
Barry Andre (Vertegenwoordiger KSBN)

Onderdelen mannen
– LongCycle (twee kettlebells)
– Biathlon (Jerk twee kettlebells + Snatch één kettlebell*)
– Snatch (één kettlebell)

Onderdelen dames
– LongCycle** (twee kettlebells)
– Biathlon (Jerk twee kettlebells + Snatch één kettlebell*)
– Snatch (één kettlebell)

* Biathlon snatch score telt automatisch mee bij het losse snatch onderdeel.
** One Arm LongCycle voor dames is niet als onderdeel op het NK mogelijk.

Gewichten en klassen heren
– A-klasse heren: 20kg,24kg,28kg
– B-klasse heren: 16kg

Gewichten en klassen dames
– A-klasse dames: 16kg,20kg,24kg
– B-klasse dames: 12kg

1e, 2e en 3e prijs op alle onderdelen in A-klasse.
1e, 2e en 3e prijs op alle onderdelen in B-klasse.

Score informatie
Score berekening via de Koehorst-formule.
De laatste versie van de Koehorst-formule is te vinden op de website van de KSBN.

Leeftijdsklassen
Deelname aan het NK is vanaf 18 jaar en ouder.
Er worden geen leeftijdsklassen gehanteerd.

Gewichtsklassen
Vanwege het gebruik van de Koehorst-formule als score berekening worden er geen gewichtsklassen gehanteerd.

Kwalificatie
Voor meedoen in de A-klasse is een kwalificatie verplicht door het hebben van een rank 2 of hoger op het betreffende onderdeel.
Voor meedoen in de B-klasse is geen kwalificatie/rank verplicht.
Heb je rank 2 behaald dan is het niet meer mogelijk om in de B-klasse mee te doen.

Ranking tabellen zijn te vinden op de volgende pagina: https://www.kbsportbond.nl/resultaten/rankings/

Buiten de competitie meedoen
We realiseren ons dat iedereen weer zin heeft om mee te doen aan een fysieke wedstrijd sinds de corona periode en willen daarom iedereen de mogelijkheid bieden die niet mee doen in de A-klasse of B-klasse om tijdens het NK een flight te draaien met een gewicht naar keuze. Je resultaat telt dan alleen niet mee voor het kampioenschap, maar je kunt wel een officiële KSBN rank behalen.

KSBN wedstrijdregels & Vereisten
Fysieke gezondheid op de wedstrijddag.
Basiskennis van de sport qua techniek en wedstrijdregels.
Passende kleding (T-shirt met korte mouwen, broek met knieën goed zichtbaar bijvoorbeeld korte broek of strakke lange broek).
Voor het gebruik van een riem en het steunen van de ellebogen op de riem geldt nog steeds een gedoogbeleid zoals we de afgelopen jaren hebben gehad.
De juryleden hebben het recht om onvoorbereide atleten voor de start of bij het begin van de flight te weigeren of te stoppen.

De overige wedstrijdregels van de KSBN zijn te vinden op de volgende pagina:

Wegen & Wedstrijdschema
Weging: 10:00 – 11:00
Scheidsrechters meeting: 10:30
Opening: 11:00
Wedstrijden: 11:15 – 17:00
Wedstrijd volgorde: LongCycle, Jerk en Snatch
De prijsuitreiking vindt plaats na afloop van de wedstrijd.
Let op: tijden kunnen nog aangepast worden. Houdt onze social media kanalen hiervoor in de gaten!

Het wedstrijdschema wordt in de week naar aanloop van het NK alleen bekend gemaakt via de facebook en instagram pagina van de KSBN. Deze kun je hier vinden:

Scheidsrechters
Uiteraard zijn wij ook dit jaar weer op zoek naar scheidsrechters. Heb je interesse? Mail naar info@ksbn.nl of neem direct contact op met Jan-Hein van der Wiel (vertegenwoordiger KSBN).

Kettlebells
De wedstrijd wordt uitgevoerd met de kettlebells die de KSBN verzorgt.
Er zijn ook kettlebells om op te warmen.

Toegang en Corona
Tijdens het NK houden we ons aan de door de overheid gestelde corona maatregelen. Deze regels kunnen veranderen en worden in dit geval apart gecommuniceerd.

Deelname & Lidmaatschap KSBN
Meedoen in de A-klasse of B-klasse is alleen mogelijk voor atleten met een Nederlands paspoort of ID-kaart. Voor meedoen buiten de competitie geldt dat je woonachtig moet zijn in Nederland.

Tevens is een lidmaatschap van de KSBN verplicht voor deelname in de A-klasse. Ook is een lidmaatschap verplicht om een officiële rank, een Nederlands record of de titel van Nederlands kampioen te kunnen halen.
Lid worden van de KSBN kun je via de volgende pagina: https://www.kbsportbond.nl/lidmaatschap/

Kosten deelname NK
Deelname kost 10 euro voor leden van de KSBN. Niet-leden betalen 25 euro. Voor een tweede onderdeel betalen leden 5 euro en niet-leden 10 euro.

Inschrijven & Betaling
Inschrijven uiterlijk vóór maandag 8 november. Het inschrijfgeld dient uiterlijk vóór 10 november 2021 vooraf betaald te zijn! Bij het niet op tijd inschrijven en of op tijd betalen wordt het dubbele inschrijfgeld in rekening gebracht.

Let op: De inschrijving geschiedt per e-mail + betaling via overboeking. Je dient beiden te doen. Hieronder lees je hoe je dat doet.

Inschrijven per e-mail naar info@ksbn.nl met de volgende informatie:
Onderwerp e-mail: Inschrijving NK 2021
Naam & Achternaam:
Geboortedatum:
Geslacht:
E-mailadres:
Klasse: A-klasse, B-klasse, Buiten competitie
Gewicht kettlebell:
Onderdeel:

Betaling inschrijfgeld via overboeking op onderstaande rekeninggegevens:
Stichting DGSA
IBAN: NL68RABO0366049186
Onder vermelding van: “Jouw naam” + NK 2021

Let op: schrijf je op tijd in en betaal op tijd!
Wijzigingen zijn niet meer mogelijk na de deadline.
Bij afmelding door de atleet na de deadline kan het inschrijfgeld niet worden terugbetaald.
Er is geen aansprakelijkheid voor meegebrachte voorwerpen.

Date: 14 november 2021
Time: 10:00 - 18:00