NK Kettlebell Sport 2021

Zet het alvast in de agenda, want op zondag 14 november 2021 wordt het Nederlands Kampioenschap Kettlebell Sport 2021 gehouden.

De locatie, inschrijven en alle andere informatie volgt later, maar de KSBN wil jullie alvast informeren zodat er gestart kan worden met jullie voorbereidingen.

Gewichten en Klasses:

• Gewicht B-Klasse dames: 12kg
  • Gewicht B-Klasse heren: 16kg
  • Gewichten A-Klasse dames: 16kg,20kg,24kg
  • Gewichten A-Klasse heren: 20kg,24kg,28kg

Voor meedoen in de B-klasse is geen kwalificatie/rank verplicht.
Voor meedoen in de A-klasse is wel kwalificatie/rank verplicht.
Heb je nog geen kwalificatie/rank om mee te doen in de A-klasse, lees dan hieronder verder m.b.t. de extra kwalificatie dag.

Buiten de NK competitie meedoen
We realiseren ons dat iedereen weer zin heeft om mee te doen aan een fysieke wedstrijd en willen daarom iedereen de mogelijkheid bieden die niet mee doen in de B- of A-klasse om tijdens het NK een flight te draaien met een gewicht buiten de klasses. Je resultaat telt dan alleen niet mee voor het kampioenschap.

Extra kwalificatie dag
Op zondag 5 september 2021 is er een extra kwalificatie dag voor de atleten die zich nog niet hebben gekwalificeerd voor het NK in de A-Klasse alsmede ook het aankomende EK in Zweden dat wordt gehouden in het weekend van 21-24 oktober. Deze kwalificatie dag wordt georganiseerd door Jaap’s Gym in Oldenzaal. Opgeven kan door een e-mail te sturen aan info@ksbn.nl. Vermeld daar in de discipline waarvoor je wilt kwalificeren alsmede welk kettlebell gewicht. Er wordt gestart om 13:00. Flight indeling volgt van te voren. Zorg dat je op tijd bent.

Nieuwe ranking tabellen
Tijdens een eerder ALV van de KSBN hebben we vastgesteld dat het voor iedereen een prioriteit is om de sport voor mannen en vrouwen zoveel mogelijk gelijk te trekken, daarom hebben we het aantal gewichtsklassen gelijk gezet op 5. Om dit te bereiken hebben we bij beiden de onderste gewichtsklassen verwijderd en bij de vrouwen een gewichtsklasse aan de bovenkant toegevoegd (85+), dit past beter bij de NL demografie.
Daarnaast hebben we een aantal foutjes verwijderd en kleine aanpassingen gemaakt om de moeilijkheidscurve en het kwalificatie proces soepeler te laten verlopen. Voor eventuele vragen over de tabellen kun je terecht bij Naomi Kooiker.

De nieuwe tabellen zijn te vinden op de volgende pagina: https://www.kbsportbond.nl/resultaten/rankings/

We hopen jullie allemaal binnenkort weer te mogen zien op één van de aangekondigde dagen.

Groeten, Jan-Hein, Naomi & Barry