Resultaten SAP-cup Kettlebellsport Classic

Het SAP-cup weekend was weer een super geslaagd evenement. Tussen de powerlifters, crossfitters, sterke mannen, calisthenics demos en natuurlijk bodybuilders had de KSBN voor het derde jaar op rij een kettlebellsport wedstrijd neergezet.

De competitie was ontzettend scherp deze keer, vooral bij de heren in de biathlon en bij de dames in de longcycle. Nog niet eerder zagen we zoveel hoge gewichten naast elkaar! Er zijn dan ook veel PR’s neergezet, een aantal nieuwe Nederlandse records en een aantal mensen hebben zich gekwalificeerd voor het NK2017. Volledige lijst hieronder.

Naast de fantastische resultaten was de SAP-cup Kettlebellsport Classic vooral een prachtig voorbeeld van hoe de kettlebellsport community samen komt om een goed evenement neer te zetten. Iedereen heeft geholpen om het organisatorisch voor elkaar te krijgen en om de sfeer goed te houden. Heel hartelijk bedankt!

Een goede afsluiting van het jaar, op naar 2017!

resultaten sap cup

Nieuwe Nederlandse records van:
Sjanett de Geus heeft het 20kg snatch record overgenomen van Wendy, absoluut én in de -73kg klasse.
Wendy Segerink verbrak haar eigen record (absoluut en in de -68kg klasse) op de 24kg longcycle.
Vera van der Wel neemt het 16kg longcycle record over van Rita in de -68kg klasse.
Jolanda van Kooten neemt het 16kg longcycle record over van Sjanett in de +73kg klasse.

Nieuw behaalde ranking:
Jolanda van Kooten, rank 1 – longcycle