juni

Nederlands Kampioenschap 2017

18 juni 2017
  • Dit evenement is voorbij.

De competitie bestaat ook in 2017 uit een A-klasse en een B-klasse. Voor de A-klasse is kwalificatie vereist, hier wordt gestreden om de titel Nederlands Kampioen. Kwalificatie gebeurt door het behalen van minimaal rank 2 (klik hier voor meer informatie).
De B-klasse is vrij toegankelijk. Zo kunnen opkomende atleten ervaring opdoen en eventueel een rank behalen!

Er kan in worden geschreven op de volgende onderdelen:
A-klasse mannen:
Biathlon, 20kg of 24kg / LongCycle, 20kg of 24kg
A-klasse vrouwen:
Snatch, 16kg of 20kg / LongCycle, 16kg of 20kg
B-klasse mannen:
Biathlon, 16kg / LongCycle, 16kg
B-klasse vrouwen:
Snatch, 12kg / LongCycle, 12kg

(Net als vorig jaar is de longcycle voor dames met 1 kettlebell (voor mannen met 2 kettlebells). Na afloop van het evenement wordt bekend gemaakt hoe dit zal gaan in 2018, momenteel wachten wij nog op informatie van de International Union of Kettlebell Lifting over hun beslissing betreft longcycle voor vrouwen op internationale toernooien.)

Inschrijven:
Uiterste inschrijf datum is 11 Juni.
Inschrijven voor deelname gaat in de eerste plaats via de club waar je traint. Schrijf je dus zo mogelijk in bij JOUW trainer. Ben je niet aangesloten bij een club? Dan kun je je inschrijven door een mail te sturen naar kettlebell@knkf.nl met daarin jouw naam, geboortedatum en wedstrijdonderdeel.

Deelname aan het Nederlands Kampioenschap is gratis. Je moet echter wél lid zijn van KrachtsportNL en in het bezit zijn van een Nederlands paspoort.

Meer informatie over de locatie volgt zo snel mogelijk. Heb je een gouden tip voor een centrale locatie in Nederland? Neem dan contact met ons op!

Date: 18 juni 2017
Evenement Categorie: