Verslag ledenvergadering 6 januari 2019; de highlights

HIGHLIGHTS VAN DE EERSTE KSBN LEDENVERGADERING VAN 2019

Afgelopen zondag 6 januari was de eerste ledenvergadering van 2019. Leden van UniCoach, Rotterdam Kettlebell Academy, Jaap’s Gym, Kettlebellsport Deventer en Team RxD kwamen in Oldenzaal bijeen om terug te kijken op 2018 en belangrijke beslissingen te nemen voor 2019.

Overzichtsfoto ledenvergadering januari 2019
Aanwezige leden en het bestuur van de KSBN tijdens de eerste ledenvergadering van 2019

Leden kijken terug op een succesvol jaar waarin de betrokkenheid van alle clubs en leden vergroot is. Ook is er meer gevoel van community ontstaan. Binnen de bond was er extra aandacht voor een betere en meer open communicatie naar en tussen de leden.

Enkele hoogtepunten van 2018:

• Ervaring met, en aansluiting bij de WKSF
  • Aanschaf van 6 nieuwe counters voor meer platforms, dankzij ondersteuning van de KNKF (Koninklijke Nederlandse Krachtsport- en Fitnessbond)
  • Op alle Nederlandse wedstrijden zijn er gelijke kettlebells, gesponsord door kettlebellwebstore.nl
  • De KSBN heeft twee nieuwe bestuursleden: Jan-Hein van de Wiel en Mirjam Koehorst
Besluiten

Door stemming onder de leden zijn de volgende beslissingen genomen:

• De WKSF is gekozen tot de international bond waarop de KSBN zich volledig zal gaan richten.
  • Door aansluiting bij de WKSF worden gehanteerde gewichtsklassen aangepast in de rankingtabellen.
  • De kwalificatie ranks zijn op een aantal onderdelen aangepast naar het huidige international niveau.
  • De ranking van de OALC blijft gelijk voor 2019.
  • De kwalificatie-eisen voor vrouwen met dubbel 20kg zijn verlaagd naar CMS -5 reps.

Om aan te sluiten bij de internationale ontwikkelingen zal de OALC als officieel onderdeel van het Nederlands Kampioenschap ook verdwijnen. Om rekening te houden met degenen die op dit moment nog doelen hebben op de OALC, zijn de volgende beslissingen genomen met betrekking tot de onderdelen van het Nederlands Kampioenschap:

• Uiteindelijk zullen de disciplines voor mannen & vrouwen gelijk getrokken worden: Longcycle, Biathlon en Snatch.
  • Tot het verdwijnen van de OALC zal deze mee gescoord worden met LC met behulp van de Koehorst-formule.
  • In 2020 zal OALC niet meer aangeboden worden als discipline op het NK.

Een voorstel om bij mannen OALC te introduceren in de B-klasse is afgewezen.

Wedstrijd Agenda 2019
Organisatie TeamNL

Ten slotte is er nog een korte brainstorm-sessie gehouden met betrekking tot de organisatie van TeamNL. Dit krijgt later een vervolg.

Enkele zaken die zijn geroepen:

• Gezamenlijke accommodatie op internationale wedstrijden?
  • Samen trainen een aantal keer per jaar?
  • Wat doet de bondscoach, hoe organiseren we dat?
  • Wanneer is een atleet onderdeel van TeamNL?
  • Samen sponsoring organiseren?
  • Scheidsrechters in TeamNL?
  • Hoe kunnen we supporters betrekken?
  • Marketing & communicatie TeamNL?
    • Atleten TeamNL op de website zetten?
  • Talentontwikkeling?
  • Hoe betrekken kids?
  • Hoe kan TeamNL andere kettlebellers inspireren en motiveren?
    • Meet&greet en samen trainen?
Tot slot..

Alle leden van de KSBN hebben inmiddels ook de volledige notulen ontvangen. Mochten aan de hand hiervan nog vragen of opmerkingen zijn, neem dan gerust contact op met iemand van het bestuur, of reageer onderaan deze pagina.